sains politik islam..... kolej 9...

Assalamualaikum w.b.t.... Salam dihulur sebagai pembuka bicara.. Alhamdulillah dengan rahma-NYA kita masih di beri peluang untuk bertemu kembali dalam blog bicara hati... Alhamdulillah syukur saya ucapkan dengan segala nikmat yang telah diberi...Alahmdulillah saya masih berpeluang untuk menulis alam entry kali ini..

Petang tadi di SRA Simpang 4 BNO adamengadakan majlis bacaan yasiin sempena nisfu sya'ban.. Majlis bermula pukul 3 petang tadi.. Makanya kami guru2 kejubus atau rewang bersama2 untuk membuat bubur asyura.. 

Sebenarnya bukan nak bercerita pasal rewang ni.. tapi..... jeng3...... Ok.. Lihat tajuk entry saya... Sains politik islam... kolej 9.... Sainspolitik islam adalah kos yang ditawarkan oleh pihak Universiti Malaya... Kolej 9 pula ialah kolej kediaman saya... 

Sewaktu majlis sedang berlangsung, sahabat saya msg saya dan bertanya mengenai berikut... Saya agak terkejutdan begitu teruja untuk mengetahui.. Makanya, balik dari sekolahpukul 6.45 petang tadi, terus buka laman web um... 



Lihat dalam bulatan merah... saya mendengar khabar, katanya kolej 9 ada di luar.. dan jauh dari API ( akademi pengajian islam )... Tetapi adakah benar khabar yang telah saya dengar? hati dah mula gundah gulana.. Mana tidaknya... Kecewa tidak bersama sahabat ketika di APIUMNP ( akademi pengajian islam universiti malaya, nilam puri )... 



Bagi yang tidak nampak peta UM ni, boleh la klik gmbar kt atas ni..  Ok... lihat gambar yang saya bulatkan tu...  Yang bawah tu kolej 9... tengok... Kedudukan dia memag di luar gate...  Yang atas pulak, API... Lihatlah.... Jauhkan.... 

Ada hikmah ALLAH meletakkan mencampakkan saya di kolej 9... Mungkin ini salah 1 cara Allah memakbulkan doa saya iaitu kurus... andaikata saya berjalan pergi dan balik dari kuliah dan mengambil masa sekitar 20 minit, berapa banyak kalori dan lemak2 saya terbakar... Apa2 Pun.. Alhamdulillah syukur saya panjatkan...



Wallahualam.............

..Terima kasih sudi baca..