Bertemu kembali setelah 28 tahun tidak bertemu...

Assalamualaikum  wbt.... Salam dihulur untuk pembaca yang dikasihi... Mulakan hari anda dengan senyuman yang sungguh manis... Alhamdulillah syukur kepada Ilahi... Saya masih merasai sebesar-besar nikmat yang telah diberi... Alhamdulilah... Sudah lama rasanya tidak menaip... Rasa kekok pula untuk menaip... Tetapi alhamdulillah saya mempunyai tangan untuk menaip..

Entry saya kali ini, " Bertemu kembali setelah 28 tahun tidak bertemu... ".. Entry ini melibatkan ibunda tercinta saya iaitu Tun Sri Fatimah BT Parman.. Semalam mak saya menghadiri satu majlis reunion yang dianjurkan oleh rakannya sendir.. Lokasi reunion di Hotel De Palma, shah alam... Start majlis  pukul 8 malam...

Sebenarnya mak saya berbelah bagi hatinya samaada nak pergi atau tidak.. Risau hatinya memikirkan anak-anak di rumah apatah lagi majlisnya mula pukul 8 malam.. Saya nampak kesedihan dimata mak tidak dapat hadir.. Kawan mak pula xsudah2 mengirim sms memujuk supaya mak dapat hadirkan diri, serta menyuruh mak memujuk abah supaya pergi sekali..

Alasan mak pasti anak-anak... Begitulah hati seorang ibu.. Walaupun mak teringin sangat nak pergi, teringin sangat nk jumpa kawan-kawan.. sudah 28 tahun mereka tidak berjumpa.. Sekiranya mak tidak menghadirkan diri, pasti mak sedih... kerana tidak tahu kapan arek ketemu meneh..

Pada petang rabu, selepas balik dari sekolah, mak bercerita kepada abah mengenai kawannya yang sering sms memujuk mak pergi.. Abah jawab, jom la pergi... Tapi mak cakap, macam mana dengan anak-anak... Sucinya hati seorang ibu.... Difikirannya sentiasa ada anak-anak.. Lantas saya menyampuk, " mak pergi je la.. adik-adik mak xpayah la risau.. kita ada.. ".. Sebagai seorang anak yang sulung, tugas untuk menjaga adik-adiknya dan memastikan adik-adiknya dalam keadaan yang selamat..

Akhirnya mak pergi juga.. mak dengan abah balik pukul 2.30 pg tadi.. Alhamdulillah mak abah dah balik cetus hati saya mendengar kereta abah masuk parking... Pagi ni, mak kejut saya awal-awal pagi.. Mak nak tunjuk sesuatu pada saya.. para pembaca sekalian, mak saya tunjuk hamper yag besar.. Seronk saya lihat mak saya happy.. Happy betul mak saya hari ini.. Ceria mukanya... Manakan tidak.. Bertemu kembali setelah 28 tahun tidak bertemu... Senang hati saya lihat mak happy.... pasti mak lepaskan rindu dengan kawan-kawannya semalam....


wmak bersama rakan2nya



batch SRP '83 SAMTSSAAS



P/s:: SRP = PMR... gambar di atas batch SRP'83 mak saya...






Cukup setakat ini... penat berceloteh.... 

..Terima kasih sudi baca..